Bài tham luận khoa học

Trang chủ Bài tham luận khoa học VIETNAMESE EFL TEACHER CHANGE THROUGH PROFESSIONAL DEVELOPMENT: A MIXED METHODS STUDY

# Chi tiết
Tên bài tham luận VIETNAMESE EFL TEACHER CHANGE THROUGH PROFESSIONAL DEVELOPMENT: A MIXED METHODS STUDY
Tên hội thảo VietTESOL International Convention 2024: “English Language Education in the Age of Artificial Intelligence”
Cấp bài tham luận Cấp Quốc tế
Thời gian 27-07-2024
Địa điểm Đại học Kinh tế TPHCM
Tóm tắt Teacher professional development is always a critical component in driving educational change. Effective professional development empowers teachers to embrace change, resulting in enhanced teaching effectiveness and improved educational quality. There has been a growing body of research dedicated to understanding professional development for teachers across different contexts worldwide and its consequential teacher change. Nevertheless, there is a notable scarcity of studies focusing on teacher change experienced by Vietnamese EFL tertiary teachers following their participation in professional development activities. The present study aims to address this research gap by examining teacher change among Vietnamese EFL teachers at three universities in the Mekong Delta. Using a mixed-methods research design, combining questionnaires and semi-structured interviews, the research will delve into the changes that the participants have experienced as a result of their participation in professional development, the mechanisms of the change process, and its influential factors. It is expected that the findings of study will yield profound insights into the practices of teacher professional development and teacher change among Vietnamese EFL teachers. Based on the research findings, stakeholders can evaluate the effectiveness of current teacher professional development initiatives and make informed decisions regarding future professional development for Vietnamese EFL teachers.
Tên kỉ yếu
Nơi in kỉ yếu
Đường link
Tác giả Cao Hoàng Yến
Đơn vị Đơn vị ngoài trường
Ghi chú

Các bài tham luận liên quan

Tầm quan trọng của công tác xã hội trong bệnh viện trong giai đoạn hiện nay

Cấp bài tham luận: Cấp Trường (cơ sở)

Tên hội thảo: Dịch vụ Công tác xã hội trong bệnh viện

Thời gian: 10-12-2021

Tác giả: Lê Thị Hồng Nhung, Trần Đại Phước

Đơn vị: Khoa Sư phạm kỹ thuật và Xã hội nhân văn

Đề xuất xây dựng sản phẩm du lịch đặc thù tỉnh Vĩnh Long

Cấp bài tham luận: Cấp Trường (cơ sở)

Tên hội thảo: Xây dựng sản phẩm du lịch đặc thù ĐBSCL, lý thuyết và thực tiễn

Thời gian: 01-10-2018

Tác giả: Nguyễn Diễm Phúc, Nguyễn Thị Kiều Nga

Đơn vị: Khoa Sư phạm kỹ thuật và Xã hội nhân văn

Conservation and promotion of the cultural values of Mang Thit pottery village in the Tourism development of Vinh Long

Cấp bài tham luận: Cấp Trường (cơ sở)

Tên hội thảo: Hội nghị Quốc tế về Kinh tế 2024 (ICE – The international conference on economics 2024) với chủ đề "Digital economy and sustainable development of Tourism"

Thời gian: 18-03-2024

Tác giả: Tô Minh Thắng, Trương Thị Trang (Thành viên ngoài trường/khác: Đào Ngọc Cảnh)

Đơn vị: Khác

Mô hình tour du lịch ẩm thực tỉnh Vĩnh Long trong định hướng liên kết cụm du lịch phía Đông ĐBSCL

Cấp bài tham luận: Cấp Tỉnh

Tên hội thảo: Đánh giá sản phẩm du lịch hiện có và tiềm năng phát triển du lịch theo hướng liên kết vùng

Thời gian: 17-11-2024

Tác giả: Nguyễn Diễm Phúc, Lê Hoàng Quyên

Đơn vị: Khoa Sư phạm kỹ thuật và Xã hội nhân văn

Bảo tồn và phát huy giá trị nghề thủ công truyền thống ở tỉnh Đồng Tháp

Cấp bài tham luận: Cấp Bộ

Tên hội thảo: Phát huy giá trị văn hóa con người Đồng Tháp nghĩa tình, năng động, sáng tạo để thúc đẩy sự phát triển kinh tế - xã hội của tỉnh Đồng Tháp hiện nay

Thời gian: 22-06-2022

Tác giả: Lê Minh Sơn (Thành viên ngoài trường/khác: Nguyễn Quốc Trung - Trường Chính trị Đồng Tháp)

Đơn vị: Khoa Chính trị - Ngoại ngữ
THỐNG KÊ

Số truy cập trong ngày: 6590

Số truy cập trong tháng: 311647

Tổng số truy cập: 2780974

Thông tin liên hệ
Hotline: -

Email: qlkh@vlute.edu.vn