Bài tham luận khoa học

Trang chủ Bài tham luận khoa học The influences of teacher-related factors on teacher change following professional development: EFL teachers’ perspectives

# Chi tiết
Tên bài tham luận The influences of teacher-related factors on teacher change following professional development: EFL teachers’ perspectives
Tên hội thảo THE VIETTESOL INTERNATIONAL CONVENTION 2025
Cấp bài tham luận Cấp Trường (cơ sở)
Thời gian 28-08-2025
Địa điểm ĐH CẦN THƠ, CẦN THƠ
Tóm tắt Teacher change has been widely considered one of the key drivers of educational innovations. Transformation in teachers’ professional knowledge, skills, and attitudes is believed to enhance classroom practices and subsequently better students’ learning outcomes. Teacher professional development has been strongly encouraged in many contexts worldwide to facilitate teacher change. A robust body of research has focused on teachers’ engagement in professional development and its contribution to teacher change. Research findings generally indicated positive effects of professional development engagement on teacher change. However, there is still a scarcity of studies investigating how the process of teacher change is moderated or mediated by teachers’ differences. This study explored EFL university teachers’ perspectives about the influences of teacher-related factors on their change process following professional development engagement. The participants include 23 teachers who are teaching general English at two universities in the Mekong Delta. The data was collected by a questionnaire with ten five-point Likert scale items and one open-ended question, and analyzed using SPSS 26 software and thematic analysis. The findings indicated that the process of teacher change is strongly influenced by various factors such as teachers’ motivation, commitment, agency, identity, personal traits, educational background, and reflective practice. The results highlight the role of teachers as impactful agents in their transformation after engaging in professional development activities. They imply a need for considering teachers’ variables in designing, deploying, and evaluating teacher professional development programs and teacher change to enhance their effectiveness and sustainability.
Tên kỉ yếu
Nơi in kỉ yếu
Đường link
Tác giả Cao Hoàng Yến
Đơn vị Khoa Chính trị - Ngoại ngữ
Ghi chú

Các bài tham luận liên quan

Xây dựng đội ngũ giảng viên các trường chính trị vừa “hồng” vừa “chuyên” theo tư tưởng Hồ Chí Minh

Cấp bài tham luận: Cấp Bộ

Tên hội thảo: Hội thảo Khoa học Cụm thi đua các Trường Chính trị khu vực ĐBSCL

Thời gian: 15-12-2022

Tác giả: Lê Minh Sơn

Đơn vị: Khoa Chính trị - Ngoại ngữ

Isolation and selection of keratin-degrading aerobic bacteria from wastes of slaughterhouses in Tra On district Vinh Long province

Cấp bài tham luận: Cấp Nhà nước

Tên hội thảo: National conference animal & veterinary science AVS 2019 VietNam

Thời gian: 04-09-2019

Tác giả: Quách Thị Thanh Tâm, Hồ Xuân Yến

Đơn vị: Khoa Sinh hóa - Thực phẩm

Ứng dụng công nghệ số trong quảng bá du lịch tỉnh Vĩnh Long

Cấp bài tham luận: Cấp Tỉnh

Tên hội thảo: Phát triển sản phẩm và kết nối tour, tuyến du lịch Vĩnh Long với các tỉnh, thành ĐBSCL và Thành phố Hồ Chí Minh

Thời gian: 12-09-2023

Tác giả: Tô Minh Thắng

Đơn vị: Khoa Sư phạm kỹ thuật và Xã hội nhân văn

Synthesis of indium phosphide nanocrystals by sonochemical method and survey of optical properties

Cấp bài tham luận: Cấp Trường (cơ sở)

Tên hội thảo: International Workshop on Advanced Materials and Nanotechnology 2012 (IWAMN 2012)

Thời gian: 22-06-2012

Tác giả: Hồ Minh Trung

Đơn vị: Khoa Khoa học cơ bản

Phytochemical Screening from Kalanchoe pinnata Leaf Extract Using The Design of Plackett-Burman Matrix and The Response Surface Methodology Box-Behnken

Cấp bài tham luận: Cấp Quốc tế

Tên hội thảo: International Conference on Applying new Technology in Green Buildings (AtiGB)

Thời gian: 25-07-2025

Tác giả: Trương Văn Xạ, Trần Kim Thoa

Đơn vị: Khoa Sinh hóa - Thực phẩm
THỐNG KÊ

Số truy cập trong ngày: 930

Số truy cập trong tháng: 248160

Tổng số truy cập: 3450062

Thông tin liên hệ
Hotline: -

Email: qlkh@vlute.edu.vn