Bài tham luận khoa học

Trang chủ Bài tham luận khoa học The influences of teacher-related factors on teacher change following professional development: EFL teachers’ perspectives

# Chi tiết
Tên bài tham luận The influences of teacher-related factors on teacher change following professional development: EFL teachers’ perspectives
Tên hội thảo THE VIETTESOL INTERNATIONAL CONVENTION 2025
Cấp bài tham luận Cấp Trường (cơ sở)
Thời gian 28-08-2025
Địa điểm ĐH CẦN THƠ, CẦN THƠ
Tóm tắt Teacher change has been widely considered one of the key drivers of educational innovations. Transformation in teachers’ professional knowledge, skills, and attitudes is believed to enhance classroom practices and subsequently better students’ learning outcomes. Teacher professional development has been strongly encouraged in many contexts worldwide to facilitate teacher change. A robust body of research has focused on teachers’ engagement in professional development and its contribution to teacher change. Research findings generally indicated positive effects of professional development engagement on teacher change. However, there is still a scarcity of studies investigating how the process of teacher change is moderated or mediated by teachers’ differences. This study explored EFL university teachers’ perspectives about the influences of teacher-related factors on their change process following professional development engagement. The participants include 23 teachers who are teaching general English at two universities in the Mekong Delta. The data was collected by a questionnaire with ten five-point Likert scale items and one open-ended question, and analyzed using SPSS 26 software and thematic analysis. The findings indicated that the process of teacher change is strongly influenced by various factors such as teachers’ motivation, commitment, agency, identity, personal traits, educational background, and reflective practice. The results highlight the role of teachers as impactful agents in their transformation after engaging in professional development activities. They imply a need for considering teachers’ variables in designing, deploying, and evaluating teacher professional development programs and teacher change to enhance their effectiveness and sustainability.
Tên kỉ yếu
Nơi in kỉ yếu
Đường link
Tác giả Cao Hoàng Yến
Đơn vị Khoa Chính trị - Ngoại ngữ
Ghi chú

Các bài tham luận liên quan

Thực trạng công tác cố vấn học tập trong đào tạo tín chỉ khó khăn và giải pháp khắc phục

Cấp bài tham luận: Cấp Trường (cơ sở)

Tên hội thảo: HỘI THẢO KHOA HỌC CẤP KHOA 2024 Chủ đề “Vai trò của cố vấn học tập với việc nâng cao chất lượng đào tạo đại học - Thực trạng và biện pháp”

Thời gian: 23-09-2024

Tác giả: Nguyễn Thị Kiều Nga, Hoàng Thị Thắm

Đơn vị: Khoa Sư phạm kỹ thuật và Xã hội nhân văn

Làm thế nào để cải thiện kỹ năng Nói tiếng Anh cho sinh viên?

Cấp bài tham luận: Cấp Trường (cơ sở)

Tên hội thảo: Nâng cao năng lưjc ngoại ngữ cho sinh viên Cao đẳng

Thời gian: 10-09-2016

Tác giả: Phan Huỳnh Nhật Thanh

Đơn vị: Đơn vị ngoài trường

“Phương pháp học tập của sinh viên năm nhất ngành công tác xã hội Trường Đại học Sư phạm Kỹ thuật Vĩnh Long”

Cấp bài tham luận: Cấp Trường (cơ sở)

Tên hội thảo: Kỷ yếu hội thảo khoa học 05/2024 Khoa Sư phạm Kỹ thuật và Xã hội Nhân văn, trường đại học Sư phạm Kỹ thuật Vĩnh Long chủ đề “ Dạy cách học, học cách học thực trạng và biện pháp”

Thời gian: 20-05-2024

Tác giả: Nguyễn Quốc Trung

Đơn vị: Khoa Sư phạm kỹ thuật và Xã hội nhân văn

Xây dựng sản phẩm du lịch đặc thù từ đặc sản ẩm thực tỉnh Vĩnh Long

Cấp bài tham luận: Cấp Tỉnh

Tên hội thảo: Giải pháp phát triển du lịch Vĩnh Long trở thành ngành kinh tế quan trọng đến năm 2025, định hướng 2030.

Thời gian: 24-04-2022

Tác giả: Tô Minh Thắng

Đơn vị: Khoa Sư phạm kỹ thuật và Xã hội nhân văn

Validation of method for the determination of amlodipine besylate in capsules using HLPC-DAD

Cấp bài tham luận: Cấp Quốc tế

Tên hội thảo: The 12th Korea-Vietnam Green Chemistry Conference

Thời gian: 24-02-2025

Tác giả: Nguyễn Hoàng Sơn

Đơn vị: Khoa Sinh hóa - Thực phẩm
THỐNG KÊ

Số truy cập trong ngày: 8170

Số truy cập trong tháng: 124379

Tổng số truy cập: 3187948

Thông tin liên hệ
Hotline: -

Email: qlkh@vlute.edu.vn